torsdag 12 augusti 2010

Tankar

Semestern har varit helt underbar, vi har gjort så mycket roligt tillsammans, ibland vill man få tiden att stanna. Livet rullar på ändå och det gäller att ta till vara med de guldkorn dagen har att erbjuda. Jag måste påminna mig ibland om hur viktigt det är att ta till vara på varje dag för livet blir inte alltid som man tänk sig. Ta vara på livet!!!

"Fyll inte bara livet med år, fyll åren med liv".

-okänd-

Det är första sommaren utan min älskade farmor minnena lever varmt kvar. Jag minns förra sommaren då jag och Anton var ofta och hälsade på min farmor. Det var så skönt att åka hem till henne hon hade alltid något uppmuntrade att säga och vi hade alltid så roligt tillsammans. Anton kunde springa runt i hennes trädgård och njuta av sommaren så där som barn ska.
Jag minns hennes givmildhet, hennes kärlek och omtanke om mig och min familj. Jag är så innerligt tacksam att jag och farmor hade en sådan god relation och att vi träffades så ofta inte enbart på sommaren utan hela året om. Vi hade många fina samtal då jag kunde berätta och prata med henne om allt. Min farmor var min vän som lärde mig så mycket hon var en klok kvinna.

Jag fick en sådant fin present av en min kompis Maria när hon var här hos mig för ett tag sedan. Hon hade köpt en tändsticksask och på den stod de "själar säger aldrig farväl". När Maria såg den tänkte hon på min farmor och ville ge den till mig. Jag tycker det var så fint av henne. Texten är så talande så sann. Jag kan aldrig glömma min farmor, jag tror på ett återseende.

"Att känna tacksamhet och inte uttrycka det
är som att slå in en present i ett paket men utan att ge bort det"

- William Arthur Ward-

Visa varandra kärlek!

Inga kommentarer: