torsdag 25 september 2008

Två sjuklingar

Vår lilla kille är fortfarande magsjuk, när ska det vända. Jobbigt att se honom sjuk hoppas han snart blir frisk. Det är viktigt att han får i sig vätska nu för små barn har lättare att bli uttorkade. Igår gav jag honom en sked var tionde min genom egengjord vätske ersättning för att han inte ska tappa för mycket. Fast idag har han druckit mycket bättre och ätit lite lite grann så det är skönt. Som mamma så vill man inget hellre än att sitt barn ska vara frisk, men man vet ju att magsjuka går över i alla fall efter några dagar.
Nu i eftermiddags har jag med fått magsjuka blir att vara hemma nu och acceptera läget. Skulle ha redovisat ett arbete i morgon men blir inget med det då. Får redovisa det nästa vecka istället.
Det blir en lugn helg för oss, med mycket friska vindar önskar vi.

Älskar dig så mycket mitt lilla hjärta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen era stackare, typiskt att du oxå skulle bli sjuker...hoppas ni snart blir friska! Har kommit hem från gbg precis, va kanonbra :-) hörs snart! Kraam Tessa