söndag 25 maj 2008

Mammornas dag!


Anton du är det bästa som hänt mej, att få vara din mamma är fantastiskt min lilla pojke du är underbar! Varje gång du kommer fram till mej och ger mej en kram eller när du säger "mamma" , eller när du ler varmt mot mej, skrattar, busar ja allt det du kan fylls mitt hjärta av tacksamhet, glädje och kärlek att just du finns i mitt liv. Kärleken till dej är obeskrivilig jag älskar dej min dyra skatt! mamma.

Du är så vacker

En dag som denna "morsdag" går tankarna lite extra till min mamma som inte längre finns i livet. De har nu gått över 1 1/2 år sedan hon lämnade oss. Jag är så glad och tacksam att jag och min dyra mamma hade sådan bra kontakt att vi älskade varandra djupt. Jag kunde prata med henne om allt. Vi hade verkligen en god dotter och mamma relation.
Att min mamma inte längre fick stanna här hos oss är tungt i mellanåt. Livet måste gå vidare de är inte lätt men de går. När Anton föddes var de stor gläjde samtidigt som jag sörjde min mamma. Det var ingen lätt tid precis, med hjälp av nära och kära och min tro har jag lyckats komma där jag är idag.
Allt de min mamma lärde mej, den kärlek hon visade, den vill jag också ska avspegla den kärlek jag ger min nära och kära.
Livet blir inte alltid som jag tänkt mej en sak som jag vet är att livet är för kort för att kastas bort. Jag har lärt mej genom allt detta jag gått igenom att inte ta saker för givet.
Jag vill uppmanna alla att älska här och nu lev för den du är våga tro på kärleken, och hitta meningen med just ditt liv gör livet värt att leva.
Vill också önska alla mammor en fortsatt bra morsdag!

Den låten som Carola skrev till sin mamma när hon dog är så vacker den stämmer så bra in på min mamma och de jag tror och står för. Den har delvis hjälpt mej att komma vidare.

Stunden är här att ta farväl,
Vill hitta ord djupt i min själ
som säger allt du är för mig,
min dyrabara mamma som jag älskar dej
Fanns alltid där med ärlighet,
som visar livets hemlighet
gav en sång i evighet
Det är därför som jag vet:

Allt kommer bli bra, mamma
Allt kommer bli bra, mamma
Ett steg dag för dag, sen
ska vi ses igen, när vi gläds i himlen
Allt kommer bli bra, mamma
Mitt hopp är hos Gud, mamma
vår kärlek skall leva kvar
till evig tid, så vila i frid

Jag gav mitt ord att allt blir bra
Du tog min hand, jag minns du sa
Hur ska de gå för dig, mitt barn
Var trogen ditt hjärta med allt vad du har
jag tackar dig för allt du gav
Du älskade Guds sol och hav
och bad om ljus i detta land
för din familj. (ändrad text)

Min tro på Jesus är vad jag lever för
och att fullborda loppet är vad vi alla bör
Jag ger inte upp förrän jag dör
och den himmelska sången är allt jag hör



5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina kort du har lagt ut! Förstår att d e blandade känslor på morsdag, jättelycklig över att vara mamma till Anton men sen förstår jag ju att du saknar din mamma. Ni verkar ha d så mysigt jämt, kul! Massa kramar Therese

Anonym sa...

Vännen
Vad jag tycker om dig! Du är så vacker både på insidan och utsidan. jag förstår att dina tankar på din mamma och tomheten blir större en sån här dag.
Hon kommer alltid att finnas där i djupet av ditt hjärta, den platsen kommer alltid att finnas för henne. tänk vad stolt hon är över dig nu, när hon tittar ner tillsammans med alla änglar och ser hur du är som en underbar mamma åt lille Anton. Jag tror hon jublar av stolthet och av lycka.
Du är en sån vacker mamma Johanna. Jag är stolt över att få vara nära dig, att få vara din nära vän och att få vara en bit av ditt liv! Jag är så glad över att se din söta underbara Anton växa, han liknar dig mer och mer för varje dag som går.
Jag älskar dig oerhört mycket ska du veta, och jag längtar enormt efter dig.
Tänker på dig dagligen och är ledsen för att vi inte kan träffas lika mycket som förut men det kommer. tack förs senast var jätte mysigt att träffa dig en liten stund!
Som sagt jag älskar dig av hel mitt hjärta
Elias, Gabriel och kristian hälsar
Kramar Annica

Anonym sa...

Hej min vän.

Är lite glömsk ibland men det menas inte med att jag inte bryr mig om dig. Jag är väldigt glad att jag har dig till min vän. Du betyder mycket för mig ska du veta...
Jag tycker att du är stark som har gått så långt efter att din mamma gått bort. Du är alltid glad när jag träffar dig...alltid skämtsam och go.

Det var en fin sång du la ut. Den passar bra till en sådan dag.
Det är väldigt fint skrivet med föresten.

Ha det så bra =)

Kramar Elin

Anonym sa...

Vilken fin sångtext! Visst r det det bästa i ens liv, att få vara mamma!

Andréassons sa...

Hej! Va skönt att ni fått klart antons rum nu!! Vi kommer va på nyhem hela veckan på eftermiddagar o kvällar så det är bara o höra av sig så kan vi ses!! Vore så kul!! Ring när du är här så kan vi fixa så vi kan ses!! Ska ni sova över också? Vi ses!! kramar