onsdag 24 augusti 2011

Gossen min kan cykla...

I helgen tog vi bort stödhjulen på Antons cykel, han lärde sig att cykla nästan på en gång. Efter tredje försöket cyklade han iväg alldeles själv.
De senaste dagarna går det undan må jag säga , han har fullkontroll på cykeln nu och han kan gör flera meters bromsspår.

"Vi är så stolta över dig vår Anton"

Det är mycket nya saker Anton vill lära sig. Hans nyfikenhet, kreativitet och lust att lära ges utrymme att bemöta lättare när han förstår saker bättre nu.
Han vill gärna ha svar på hans varför frågor på en gång och dessa frågor är inte alltid lätt att besvara. Det är viktigt att låta honom själv få upptäcka hur olika saker fungerar och även i samspel med andra.

Det har varit ett långt och spännande sommarlov för Anton. Om några veckor flyttar vi till vårt nya hus och då kommer han få börja en ny förskola där han kommer få lära känna nya kompisar.

"Du är älskad vår vackra gosse"
puss mamma!






Inga kommentarer: