...fick i fredags kväll flytta hem till himlen. Hon var den bästa
farmor man kan tänka sig, för mig var hon bara inte farmor utan även min bäste vän. Jag kunde prata med henne om allting och hon hade alltid något uppmuntrande att säga. Min farmor var en riktig kristinna, hon vandrade med Jesus varje dag, vilket avspeglade hennes liv på alla sätt och vis. Hon satte alltid andra före sig själv då hon alltid hjälpte sina medmänniskor, hon var aldrig den som klagade eller pratade illa om någon. Hon ville visa Guds kärlek till dem hon mötte.
Jag och farmor träffades ofta, vi pratade med varandra fler ggr i veckan och ibland flera ggr per dag. Saknaden är stor känns så konstigt att inte kunna prata mer med henne och inte heller få åka till henne och hälsa på. Jag är övertygad att vi en dag kommer att träffas igen. Farmor har fått gått igenom många svåra saker men hon har inte tappat sin tro utan hämtat kraft ifrån Gud, hennes tro har stärkt och hjälpt henne.
En vän till mig sa en gång när hon skulle beskriva min farmor " hon har hela himlen i sin handväska". Denna beskrivning tycker jag stämmer bra in på farmor. Min farmor bar en skatt i sitt hjärta, och detta ville hon förmedla till alla hon träffade.
Ett verksamt liv
har slocknat ut
En flitig hand har domnat
Din arbetsdag
har nått sitt slut
Och i Guds hand
Du somnat
Din kära stämma
tystnat har
Men vackert står
Ditt minne kvar
Tack lilla Farmor
för åren som gått
Tack för all kärlek
och omsorg jag fått
Tack för all ömhet
och vänlighet stor
Tack för allt
De här två dikterna stod i går i dödsannonsen i tidningen. I den andra dikten har jag bytt mor till farmor.
4 kommentarer:
Älskar dig
Tack Annica, jag älskar dig med.
usch, så tråkigt! kämpa
Skicka en kommentar