onsdag 19 november 2008

Min älskade mamma

Så liten plats en människa tar på jorden

Mindre än ett träd i skogen

Så stort tomrum hon lämnar efter sig

En hel värld kan inte fylla det

Idag är det två är sedan min älskade mamma dog. Det är mycket känslor som kommer tillbaka en sådan här dag.
När jag tänker på allt vi gick igenom rinner mina tårar ner för min kind.
Saknaden efter mamma är stor går inte i ord beskriva.
Min mamma var så underbar på alla vis hon hade ett stort hjärta av kärlek.
Jag kommer alltid älska min dyrbara mamma.



(Mamma och jag bilden tagen 2005)

Fotspår i sanden
En natt hade en man en dröm,
han drömde att han gick längst en strand tillsammans med Gud.

På himlen trädde bilder av hans liv fram.


Han såg på varje bild två par fotspår i sanden,

ett par var hans och det andra paret var Gud.
När den sista bilden syntes såg han tillbaka på spåren.


Han upptäckte då att många gånger under hans liv
fanns endast ett par fotspår.
Han såg också att detta var under de mest
ensamma och svåra stunderna i hans liv.


Detta bekymrade honom mycket och han frågade Gud om detta;
'Gud, du sa när jag en gång bestämde mig för att följa Dig,
att du skulle gå med mig hela vägen.
Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv
finns det bara ett fotspår.


Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest'.
Gud sade; 'Mitt barn, Jag älskar Dig och skulle aldrig lämna dig.


Under tider av svårigheter och prövningar när du bara kan se
ett par fotspår, då bar jag dig'.
Margaret Fishback-Powers.


Jag tror på att mitt i lidandet bar han mig och gör det än i dag.
Jag tror det finns en mening med mitt liv,
det gäller att ta vara på varje dag.

Att inte ta saker för givit och vara tacksam över det jag har.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dej <3

Andréassons sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andréassons sa...

Tänker på dig Johanna!! KRAM
(det blev nåt fel med förra inlägget,därför står de att det är borttaget..)

KomLivet sa...

Gråter lite jag.. Beundrar din inställning till allt. Kramar!