tisdag 12 augusti 2008

Semester i Tunisien

Jag och mina två godnigar har varit en vecka i Tunisien på semster vi hade en underbar vecka tillsammans. Gött att slippa tvätta, städa och laga mat istället bara umgås med dem jag älskar så mycket! Sol och bad i 40 gradig värme var det som gällde på dagarna, på kvällarna var det shopping och god mat.








Bilden till höger visar när Anton tog kontakt
med en liten tunisisk flicka.


Mamma och Anton delar intresset för bad.



Anton satt gärna nere vid strandkanten och vinkad till alla som passerade


Tupplur under parasollet

Polen var härlig.
Vacker utsikt från vårt hotellrum

Anton tyckte det var kul att leka tittut med gardinen.

Anton äter en Tunisisk "korv med bröd"

Som den svensk man är kunde vi givetvis inte hålla oss borta
från vår dagliga dos av pizza. En perfekt lunch efter en het dag på stranden.


Här har vi de gamla shopping kvarteren i Sousse centrum.
Detta är den gamla delen av Sousse även kallad Medina, Medina består av en labyrint av små gator fyllda av små butiker där man var mer än välkommen in och titta och man fann även väldigt många "kompisar" här, "Tjena kompis" hördes vart vi än gick. Här gällde det att pruta för att få de bästa priserna, vi gjorde många fynd här.



Så här vackra var kvällarna.



Ett vilt restaurang besök kl 23.00, Anton tjoar
och vinkar till så många han kan.



På väg hem till hotelet efter en lång kväll.

Anton prövar att sitta i sin nya badbåt.



Antons snygga tuppkam
Ny grimas Anton kan.

Skinn, guld, silver och keramik är känt för att vara billig här i Tunisien.
Vi köpte ett par skinn skor var, Anton fick två par.
Här på bilden är några av de saker vi köpte.


6 kommentarer:

Andréassons sa...

Vilken härlig vecka ni verkar ha haft!! Jag längtar så till vår resa, det är såå skönt och komma utomlands!! Vi hörs o ses!! kramar

Anonym sa...

Gulliga familjen=) Ni verkar haft det super mysigt men är det sant som de säger på nyheterna att du raggade upp alla tunisier?=)

Ne men älskar er massor ni e så fina och ni verkar ha haft jätte mysigt snart ses vi myspys=)
puss å kram p er

Anonym sa...

Hej hej!! Åååå vilken härlig resa!!! Ni verkar ha haft det helt toppen, å d va ju verkligen jättefint ju! Gick det bra att resa med Anton? Tänkte på öronen... Måste ses sanrt, när Ronnie börjar jobba igen så e jag oftast ledig på dagarna så då måste vi ta en date :-) Måste bara säga igen...ni e ju så fina allihopa! Massa kramar Therese

Anonym sa...

Hej! Vad kul att se alla fina bilder på familjen! Ni verkar ha haft en toppenresa! :) Mysigt att bara få komma bort och vara tillsammans med sina nära och kära. Ska faktiskt åka till Sousse med familjen om drygt en månad så då kanske jag oxå kan få uppleva allt det härliga!

Ha det bra och ta hand om er!
Kramar från Ulrika

Anonym sa...

hej ååå snygga skor ni köpte, fina bilder med, bruna och snygga familjen :)
ses imån kramar Emma

Anonym sa...

hej kära vän! Vilka underbara bilder! Så vackra ni är! Mysigt att ha varit iväg, älskar att vara utomlands! Tack för ditt mess igår, och dina fina uppdateringar på bloggen. Är så roligt att följa er här! Många kramar Kristina